ROZWIĄZANIA DLA MAGAZYNÓW
Traka MHE
Traka to wiodący na świecie producent profesjonalnych rozwiązań do zarządzania kluczami i przedmiotami. Systemy Traka są używane na całym świecie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu w różnych wyrafinowanych i wymagających sektorach, od więzień, jednostek policji i szpitali, aż do jednostek wojskowych i centrów dystrybucyjnych. Szczególnie w tym ostatnim sektorze ważnym elementem płynnego działania centrum dystrybucyjnego jest efektywne wykorzystanie znajdujących się tam pojazdów i maszyn.
Dlaczego?
Pojazdami, które są często wykorzystywane wspólnie przez wielu kierowców, np. wózki widłowe czy podnośniki. Trudno jest więc efektywnie zarządzać takim sprzętem – nie wspominając o stosowaniu przepisów BHP. Czasami występuje sytuacja, w której konieczne jest odnalezienie kierowcy danego wózka, odpowiedzialnego za uszkodzenie infrastruktury. Poszukiwania nierzadko są czasochłonne, generują dodatkowe koszty, jednocześnie zmniejszając produktywność.
System zarządzania wózkami widłowymi jest wykorzystywany w ponad 8000 pojazdach w samej Wielkiej Brytanii. Największym odbiorcą rozwiązań Traka jest Tesco, którego wszystkie centra dystrybucyjne (również te zlokalizowane w Polsce) obsługiwane są za pomocą naszych systemów. Pozostali odbiorcy to firmy takie jak: DHL, Sainsbury, Cash & Carry, Jaguar Land Rover, Heinz, Procter and Gamble, Unilever, jak również obiekty wojskowe w krajach Beleluxu czy też słynny holenderski rynek kwiatów.
ROZWIĄZANIA TRAKA DLA MAGAZYNÓW
- Kontrolowany dostęp do wózków podnośnikowych,
- Sprawdzenie stanu technicznego pojazdu w ramach działania systemu,
- Ograniczony dostęp do maszyn i urządzeń przemysłowych,
- Ściśle określony dostęp do urządzeń typu AMT, PBV i innych
- Pełny audyt historii użycia poszczególnych elementów
- Automatyczna kontrola stanu technicznego pojazdów
- Traka DockSafe, Loading Bay zapobiegające odjazdom naczepy w trakcie załadunku.
Sercem systemu jest iFob – elektroniczny chip, zastępujący konwencjonalny klucz lub klawiaturę PIN. Jest on "rdzeniem" niemal wszystkich rozwiązań Traka. W każdym przypadku na pojeździe (lub maszynie) zainstalowane jest gniazdo iFoba oraz (opcjonalnie) tzw. przycisk akceptacji, służący do zatwierdzenia sprawdzenia stanu technicznego pojazdu.
Gniazdo oraz przycisk akceptacji podłączone są do tzw. immobilisera, który odpowiada za uruchomienie pojazdu a informacja zapisana w jego pamięci określa jego typ i rodzaj. Uruchomienie pojazdu możliwe jest tylko przez autoryzowanych do tego użytkowników.
Rozwiązania Traka dla magazynów mogą działać na kilka sposobów, dopasowując się tym samym do specyfiki działania klienta. Pobierz kartę produktu, aby uzyskać więcej informacji.
iFob zostaje na stałe przypisany do kierowcy, który za jego pomocą może uruchomić konkretny pojazd lub wcześniej zdefiniowaną grupę pojazdów - zgodnie z ustawieniami systemu. Podczas rozpoczęcia pracy, użytkownik "ładuje" iFoba, wkładając go do tzw. stacji ładowania. Po włożeniu iFoba i identyfikacji kartą lub kodem PIN, system nagrywa uprawnienia na pamięć iFoba, który po włożeniu w gniazdo zainstalowane na pojeździe, jest identyfikowany przez immobilisor, umożliwiając (lub nie) uruchomienie pojazdu.
Przykład: Użytkownik Jan Kowalski przychodząc do pracy, wkłada iFoba do stacji ładowania, indentyfikuje się w systemie. System nagrywa na iFoba uprawnienia np. do uruchomienia wózka podnośnikowego przez kolejne 12 godzin.
Po tym czasie, nie będzie on mógł uruchomić danego pojazdu bez wcześniejszego "naładowania" iFoba. Kolejne użycie iFoba w stacji ładowania, spowoduje zapisanie w bazie systemu informacji na temat naładowania, zaakceptowania stanu pojazdu, uruchomienia pojazdu, zakończenia pracy.
Rozwiązanie to jest stosowane w miejscach, gdzie iFob może być wydany "na stałe" pracownikom, a sami kierowcy korzystają z kilku pojazdów/rodzajów pojazdów.
iFoby do pojazdów są przypisane na zasadzie 1:1 (Jeden konkretny iFob przypisany jest do jednego konkretnego pojazdu). iFoby przechowywane są w depozytorze do którego dostęp mają tylko autoryzowani użytkownicy.
Przykład: Użytkownik Jan Kowalski przychodząc do pracy, identyfikuje się przy depozytorze kluczy. Pobiera on z depozytora określonego iFoba, który umożliwi mu uruchomienie jednego, określonego pojazdu.
Rozwiązanie to jest stosowane w miejscach, gdzie jeden tylko jeden pracownik użytkuje jeden określony pojazd.
iFoby przechowywane są w depozytorze kluczy. Użytkownik, chcąc rozpocząć pracę z pojazdem, loguje się do depozytora kluczy i pobiera jednego z dostępnych iFobów detykowanych do uruchamiania pojazdów. W momencie pobrania, system nagrywa uprawnienia na jego pamięć uprawnienia.
Przykład: Użytkownik Jan Kowalski przychodząc do pracy, indentyfikuje się przy depozytorze kluczy. Pobiera on z depozytora dowolnego iFoba (dedykowanego do systemów MHE) a system nagrywa na niego uprawnienia np. do uruchomienia wózka podnośnikowego przez kolejne 12 godzin.
Po tym czasie, nie będzie on mógł uruchomić danego pojazdu bez wcześniejszego "naładowania" iFoba. Zwrot iFoba do depozytora, spowoduje zapisanie w bazie systemu informacji na temat zaakceptowania stanu pojazdu, uruchomienia pojazdu, zakończenia pracy.
Rozwiązanie to jest stosowane w miejscach, gdzie stałym pracownikom iFob nie może być wydany "na stałe", a sami kierowcy korzystają z kilku pojazdów/rodzajów pojazdów.
Jest to tzw. zestaw startowy składający się z czterech immobilisorów oraz 4 iFobów przypisanych 1:1. Nie ma potrzeby przechowywania iFobów w depozytorze oraz korzystania z dodatkowego oprogramowania zarządzającego.
Small Fleet System to rozwiązanie idealne, aby zapoznać się z systemem Traka dla magazynów umożliwiając później przejście na rozwiązania bardziej złozone lub obsługujące większą ilość urządzeń/maszyn.
- Detekcja kolizji na podstawie odczytu siły uderzenia z wbudowanych czujników,
- Zapisywanie, czy przeprowadzono kontrolę pojazdu przed użyciem,
- Rejestrowanie błędów pojazdu,
- Powiadomienia mailowe/sms o uszkodzeniach, błędach,
- Automatyczne zablokowanie wadliwego pojazdu,
- Automatyczne powiadomienia o nie zwróconych na koniec zmiany kluczach,
- Zablokowanie dostępu do pojazdów po wygaśnięciu licencji,
- System zarządzania drzwiami załadunkowymi.
We współpracy z firmą Easilift Loading Systems, Traka stworzyła system zabezpieczający cały proces załadunku i rozładunku, poprzez kontrolę nad sterowaniem drzwiami rampy. Istnieją dwa systemy wspomagające proces:
Traka Loading Bay - System Traka zabezpiecza klucze kierowcy do czasu zakończenia procesu załadunku, poprzez co, nie może on przedwcześnie opuścić lokalizacji. Rozwiązanie dla firm w których kierowca nie musi odłączać ciągnika siodłowego od naczepy.
Aby dowiedzieć się więcej pobierz broszurę:
POBIERZ KARTĘ PRODUKTU
Traka DockSafe - System blokady naczepy, sprzężony z systemem zarządzania drzwiami rampy załadunkowej.
Rozwiązanie dla firm w których kierowca pozostawia naczepę pod rampą załadunkową, która będąc otwarta, uniemożliwi pobranie klucza potrzebnego do podpięcia przyczepy.
Aby dowiedzieć się więcej pobierz broszurę